הכן ילדך לחורף • אמהות מדברות על הכל

אתי קצבורג 1 Comment on הכן ילדך לחורף • אמהות מדברות על הכל
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הכן ילדך לחורף
בבוקר השמש זרחה וחייכה עם אלף קרניים צוחקות , מזג אוויר היה נראה פנטסטי ומושלם , התחזיות השונות התריעו על קבוצת עננים שבאה לבקר באזור ויש מצב לממטרים קלים ,כמה שעות לאחר מכן השמים הקדירו בלי כל פורפורציה לפסטורליות מהבוקר וטיפות גדולות ומגושמות שטפו את הרחובות ולא נותר אחד יבש על פני האדמה, מוכר?

הימים האלה מתאפיינים בשינויים קיצוניים ,עדיין מזגני הקירור עובדים במרץ , הסנדלים מלווים את הקולקציה הנלבשת אבל זהו נובמבר ,החורף דופק בפתח מתריע על קיומו בקול ברק ורעם וממטרים מפעם לפעם ,ויש צורך להתארגן בהתאם .

לאמהות זה הימים הכי מבלבלים שיש מה להלביש איך להלביש , האם להחליף כבר קולקציה בארונות , לשלוח מטריה ומגפיים, בקיצור בנוסף למריבות בוקר עם זאטוטים בני 4 על מה שהם לא מוכנים ללבוש בשום אופן נוספה דילמה נוספת מה מלבישים ואיך מתמודדים עם הימים ההפכפכים האלה ומה למען ה' מכינים לאכול שיהיה משביע וטעים ומלא ויטמין c נגד צינון ושאר מרעין בישין .

במשאל אמהות קצר על חורף, אופנת ילדים אוכל ומה שבינהם קיבלנו תשובות מגוונות

כמה מילים על חורף וילדים
שרי :"באופן כללי אני לא טיפוס של חורף ואפילו מתעבת חורף, המילה חורף מעלה בי זכרונות של ילדה חולנית עם דלקות גרון וצעיף שהופך להיות חלק מהתלבושת ומהפיג'מה (ככה זה כשאמא משכנעת שצעיף זה תרופת סבתא לכאבי גרון),אני אישית חרדתית מקור עד שהפכתי לאמא פולניה שמתעוררת שלוש פעמים בלילה לבדוק שכולם מכוסים ולא קר להם ומהטיפוסים שכבר לפני חודש התחלתי עם בגדי מעבר לקטנים כי עדיף שיהיה חם ויזיעו מאשר קר,מבחינתי אם זה היה תלוי בי, היינו נשארים כל החורף להתכרבל בבית,השכבות המסרבלות של הביגוד זה חלק מהשיגרה אצלינו בחורף".

אוכל חורפי בבית:
"משתדלת כמיטב המסורת הפולנית לפחות פעמיים בשבוע לפנק במרק עשיר עם עדיפות למרק עוף (כל הפולנים בעולם בטוחים שמרק עוף הוא תחליף לאנטיביוטיקה)".

פריט חובה בחורף מבחינתך:
"מיד עם הגשם הראשון אני רצה לקנות דובונים של ויטמין סי, שלא יעבור יום בלי קצת מהויטמין הזה".

ציפי:"כאמא לילדים אני תמיד מוכנה לבלתי צפוי במיוחד בתחילת החורף, בערב מתכוננת מראש ומכינה בגדים חמימים עם מגפיים ובבוקר מציצה לה שמש ☀ חמה ומלטפת אז אני משלבת בין האלמנטים ומלבישה אותם בשיטת הבצל (כמובן לא שוכחת לרשום שם על הכל!).
טיפ חשוב :להיות מסודרים- לעבור על המידות של הילדים משנה שעברה ולבדוק מה מתאים ולמי לזהות מה חסר להכין רשימה ולרוץ לקניות? הרשימה שלי מוכנה מסוף חורף קודם במקום נגיש ומיד עם תחילת הסתו אני משלימה ".

אוכל פופלארי
"האוכל המרכזי בחורף אצלינו בבית זה המרק, ולא משנה איזה כולל תוספות בריאות, ירקות וקטניות כי אין מאכל יותר מחמם מזה".

פריט חובה בארון

"שחפץ או קפוצון מעניין".

רחל:"חורף זה עונה אהובה עליי חוץ מההתארגנות בבוקר בימים סגריריים במיוחד, קשה להעיר את הילדים כשהכל חשוך בחוץ והמרדף אחרי האקססוריז השונים על הבוקר מתיש, אוזניות, צעיף, כפפות תמיד נופל אחד או נעלם בקיצור חגיגה כל בוקר".

אוכל פופולארי:
"תבשילים חמים בבישול עמוק כמו קדירת בשר עם ירקות שורש, (אני אוהבת שהילדים מגיעים הביתה ומריחים את האוכל כבר מהכניסה לבניין)".

פריט חובה בארון החורפי:
"אוזניות צבעוניות לכל הגילאים וכובעי גרב סרוגים זה טוב לכל גיל וזה תמיד מציל בימים קפואים".

המתכון של ציפי למרק דלעת:
מצרכים:
דלעת גדולה
3 גזר
2 בצל
2 תפו"א
1 בטטה בינונית

אופן ההכנה:
לאדות בצל עם שמן למצב שקוף
לאחר מכן להוסיף את שאר הירקות ולאדות מעט
לתבל במלח פלפל ופפריקה להוסיף כמות מים שתכסה את הירקות פלוס
לבשל על אש נמוכה לשעה
להסיר מהאש לחכות שיתקרר ולטחון בבלנדר
לקבלת מרקם קטיפתי ניתן להוסיף ריצ לבישול
לקשט בפטרוזיליה ולהגיש.

חורף בריא שיהיה עם כמה שפחות ילדודס בבית חולים או מצוננים.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    לא אהבתי?? לא מצלמים קשת ר-ש-ע-י-ם!!!!! ????